Friday, March 18, 2016

Perempuan

Sifat perempuan tu kena lemah lembut, sopan, cantik, ikut trend. Aku cuba la nak lemah lembut, tapi masalahnya orang sekeliling aku jadi geli. Bila aku kasar “weh cuba lembut sikit” bila aku lembut, geli pulak, tampar nak? Haish. Perempuan nak cantik kena pkai makeup. Biasanya la. Waktu sekolah boleh la pakai bedak biasa. Habis sekolah takkan nak pakai benda sama kan? Menipu sangat la kalau orang cakap, natural beauty lagi cantik. Tapi kau tetap nak pandang yang pakai makeup kan. Ek eleh zaman dulu2 boleh la cakap. Sebenarnya terpulang pada individu tu jugak nak buat apa, pakai apa, suka hati dia la. Kita ni hanya mampu tengok, kalau rasa suka tengok lama2 sikit.


Ikut trend pulak bergantung dengan siapa kau berkawan. Kalau kawan dengan orang kaya, kena la ikut rentak dia, belanja banyak sikit, jangan semput sudah. Jenis hipster, kau kena layan la perangai dia, gambar kena hot. Tunggu time keje nanti aku akan tunjuk rupa aku yang sebenar. Sekarang ni kita relaks dulu, fokus kening sapa paling cantik. Jangai cukur pulak dosa woi. Kalau nak cantik rajin2 la kawan dengan orang cantik. Tapi orang cantik nak ke kawan dengan kau? Tanye je. Ok bye. Hahaha. 

No comments: